П`ятниця, 26.04.2024, 20:27
Вітаю Вас Гість | RSS

Персональний сайт ПУСТОВАРОВОЇ ОЛЕНИ ІВАНІВНИ

Меню сайту
Категорії розділу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей


БАТЬКІВСЬКІ ЗБОРИ У 9 КЛАСІ

CЦЕНАРІЙ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ (9 клас)

ЯК ДОПОМОГТИ ВИПУСКНИКУ ОСНОВНОЇ ШКОЛИ

ВИБРАТИ ПРОФІЛЬ НАВЧАННЯ

Мета:

-         Дати батькам інформацію про профільне навчання в старшій школі і допрофільній підготовці в 9-му класі.

-         Допомогти батькам знайти шляхи взаємодії з дітьми в питаннях первинного професійного самовизначення.

-         Дати батькам інформацію про можливі шляхи отримання  дітьми  освіти після закінчення 9-го класу.

Попередня підготовка:

а) Анкета для учнів:

1. Чи знаєш ти, що таке профільне навчання в старшій школі?

2. Після закінчення 9-го класу:

• ти продовжиш навчання в 10–11 класах;

• продовжиш навчання в коледжі;

• підеш працювати;

• ще не вирішив.

3. Чи обрав ти майбутню професію?

4. З ким ти передовсім порадишся при виборі профілю навчання:

• зі співробітниками школи (учителем, класним керівником, шкільним психологом);

• з батьками;

• з друзями;

• сам усе вирішу.

б) Анкета для батьків:

(Можливі варіанти відповідей — або «так», або «ні»).

1. Чи обговорювали Ви з сином/дочкою його/її професійне майбутнє?

2. Чи обговорювали можливі шляхи продовження освіти (навчання в 10–11 класах, коледжі, інші варіанти)?

3. Чи довіряєте Ви своїй дитині самостійно вибрати профіль навчання?

4. Чи вважаєте Ви, що вибір майбутньої професійної діяльності вашої дитини практично повністю залежить від Вас (Вашої думки, Ваших можливостей)?

5. Чи знаєте Ви, які професії в найближчому майбутньому будуть потрібні на ринку праці?

Хід зборів

I. Анкетування батьків.

Класний керівник пропонує батькам відповісти на питання анкети. Під час обговорення результатів анкетування класний керівник надає батькам можливість висловити свою точку зору з обговорюваних питань. Таким чином потрібно підвести батьків до розуміння актуальності попереднього вибору профілю навчання.

 

II. Інформація для батьків «Що таке профільне навчання і допрофільна підготовка?»

На старшому ступені загальноосвітньої школи передбачається профільне навчання. Учні після закінчення 9-го класу повинні вибирати профіль навчання.

Важливим завданням стає допрофільна підготовка, що дає змогу учневі усвідомлено вибрати профіль навчання. Від цього вибору залежить успішність навчання в старших класах, підготовка  до наступного ступеня освіти і майбутньої професійної діяльності. Чим правильніше зроблено вибір, тим менше розчарувань і труднощів буде в житті  молодої людини.

Учні, які закінчують 9-й клас, повинні бути готові не тільки до профільного навчання, але й до подальшого життєвого, професійного і соціального самовизначення.

Допрофільна підготовка – це підготовка і орієнтація не лише відносно вибору профілю, а й стосовно конкретного місця і форми продовження освіти.

Основними виховними завданнями сім'ї та родини, як говориться в Концепції національної школи, - є: виховання здорової дитини, включення її в спільну з дорослими діяльність.

Наші діти - це наша старість. Правильне виховання – це наша щаслива старість, а погане виховання - це наше майбутнє горе, наші сльози, наша провина перед іншими, перед усією країною.

Моральний клімат сім'ї, культурно-освітній і технічний рівень батьків, їхній світогляд, ставлення до праці позначаються на підготовці учня до трудової діяльності. Ніщо так не переконує дітей і не викликає в них потреби наслідувати як особистий приклад батьків. Видатний педагог Макаренко писав: «Ваша власна поведінка - вирішальна річ. Не думайте, що виховуєте дитину тільки тоді, коли з нею розмовляєте або навчаєте її. Ви виховуєте її в кожний момент вашого життя». Ті батьки, які виховують у дітей трудові навички з раннього віку, роблять по-справжньому добру справу. За народною оцінкою, праця - першооснова життя суспільства, головний засіб створення матеріальної і духовної культури. Тому трудове виховання дітей в українській родині має забезпечити:

-  розуміння ролі праці в житті суспільства і людини, повагу до людей праці;

-  свідоме ставлення до праці як вищої цінності людини і суспільства;

-  психологічну, моральну і практичну підготовку дітей до вибору професії та безпосередньої праці в матеріальній і духовній сферах;

- розуміння основ сучасного виробництва.

Пройде небагато часу, і ваші діти закінчать навчання в школі. Перед ними постануть запитання:  Де продовжити навчання? Яку професію обрати? І  саме в правильностівибору потрібна ваша порада, допомога, підтримка.  

У ст. 53 Основного Закону - Конституції України сказано: «Кожен має право на освіту. Повна загальна середня освіта є обов'язковою». Які шляхи її здобуття для наших майбутніх випускників?

по - перше, це продовження навчання в середній школі;

по - друге, продовження навчання в професійно-технічних училищах;

по - третє, продовження навчання в середніх навчальних спеціальних закладах (коледжах, технікумах);

по - четверте, продовження навчання в школах-ліцеях, гімназіях, спеціальних школах.

І вже сьогодні ви, батьки, разом зі своїми дітьми повинні серйозно підійти до вирішення цієї проблеми, добре подумати над правильністю вибору. Адже вибірнавчального закладу, а згодом і професії, значною мірою впливає на все наступне життя молодої людини. Тут не можна покладатися на випадковість, квапитися. Необхідне найсерйозніше ставлення до цієї проблеми.

Роблячи ставку на «грошовиті» професії, пам'ятайте, що високооплачувана праця буває складнішою і важчою фізично чи розумово, вимагає вищої кваліфікації, більшої відповідальності і затрати часу. А праця, мотиви якої не пов'язані з усвідомленням її суспільної значущості, її духовного сенсу, знищує в людині людське, спустошує її, спонукає волю до холодного розрахунку, провокує на підлі наміри і вчинки. Праця, яка розглядається лише з точки зору її практичної користі, може спричинити появу в людині таких негативних рис як егоїзм, цинізм, втрату сумління та пов'язаної з цим відповідальності, прагнення до наживи, намагання домогтися успіху будь-якою ціною. А праця за покликанням, звичайно, приносить задоволення і радість. Звідси і відповідь на запитання: яке ж значення правильності вибору для держави і особистості? Правильний вибір принесе користь не тільки собі, а й своїй країні, людям, неправильний же вибір завдасть шкоди.

Звичайно, що для здобуття тої чи іншої професії потрійно мати глибокі знання з основ наук. Отже всім учням класу, без винятку, закінчити цей навчальний рік іпоздавати екзамени на позитивні оцінки.

Сьогодні ми є свідками того, як деякі люди без вагань міняють свою професію на будь-яку, нерідко нікчемну, принизливу для людської гідності роботу (я маю на увазі виїзд за кордон). У страшній ситуації опиняються наші дівчата, жінки. Тому потрібно добре зважити всі «за» і «проти» перед  тим, як  приймати такі важливі рішення. Бо потім може бути пізно.

Я розумію, що всім нам сьогодні матеріально важко, але, як кажуть, все так не буде. Будьмо оптимістами, вірмо в те, що ніколи не залишиться без роботи добрий спеціаліст, людина-творець своєї справи, майстер.

Сьогодні дуже багато платних навчальних закладів, і не в кожного з вас є можливість навчати своїх дітей. Але куди б не вступила ваша дитина на навчання, всюди, в першу чергу, потрібні добрі знання. Тільки той досягав мети, хто бореться, хто шукає різних шляхів щоб подолати перешкоди. Адже сказано в святих книгах: «Шукайте - і знайдете, стукайте - і відкриється вам».

А нам з вами потрібно докласти всіх зусиль, щоб допомогти дітям правильно обрати професію, проявити і розвинути їхній талант. «Ніщо не звеличує людину так, як праця». Цим словам судилося стати крилатими. Важко встановити, хто сказав їх першим. Можливо, саме тому їх приписують різним авторам. Але суть не в тому - під ними підписався б кожен. Тому я бажаю вам, батьки, щоб ваші діти, прославилися в праці. Ким би не стали ваші діти, вони насамперед повинні бути людьми —добрими, чесними, чуйними до чужого горя. І саме ці риси повинні виховувати в них ми з вами.

Щаслива людина, що має розум ясний і гострий, вона осягає істину. Подвійно таланить тому, хто має душу добру і серце чуле, його духовне єство, мов сонях до сонця, завжди прихилене до людського болю, добра, шляхетності. І, либонь, потрійно благословен той, у кого і розум проникний, і серце людяне, - він теж бачить істину, а дух його співзвучний усім людським радощам і печалям.

 

III. Обговорення результатів анкетування учнів.

Класний керівник розповідає батькам про узагальнені результати анкетування учнів:

• які шляхи продовження освіти вибрали учні: скільки з них планують навчатися в школі, скільки — в коледжі, скільки – вирішили піти працювати;

• скільки учнів обрали конкретну професію;

• хто є головним порадником  дітей при виборі професії.

 

IV. Інформація для батьків «Як допомогти дитині правильно вибрати   майбутню професію».

Батьки повинні знати, що вони можуть звернутися по допомогу до шкільного психолога, а також  до районного і міського центру практичної психології і соціальній роботи, де надають  консультаційні і діагностичні послуги щодо профорієнтації. Для підлітків проводяться тренінгові заняття з професійного самовизначення.

У процесі вивчення різних шкільних предметів виявляються схильності, здібності, інтереси дитини: цілком природно, що вона встигає краще з тих предметів, до вивчення яких має здібності. Часто, спираючись на результати успішності, учень здійснює відповідний професійний вибір. Іноді на цей вибір впливає особистість викладача. У будь-якому випадку потрібне додаткове вивчення учнями своїх здібностей, інтересів, бажань, потреб з метою уточнення професійного вибору.

Саме батьки і найближчі родичі великою мірою впливають на професійний вибір: школа не є найбільш значущим чинником професійного самовизначення молодих людей.

Тому батьки повинні усвідомлювати свою відповідальність за поради, побажання, а іноді й вимоги, адресовані  дитині.

Як правило, батьки високо оцінюють значення освіти в сучасному житті, активно формують у своєї дитини прагнення до вищої освіти.

Побажання батькам: вивчіть інтереси, можливості і здібності своєї дитини. Орієнтуйтесь на реальні шляхи побудови професійної кар'єри, не відкидайте можливості отримання початкової професійної освіти.

При виборі професії необхідно також мати інформацію про перспективи розвитку ринку праці.

Не можна залишити без уваги і такий чинник професійного самовизначення, як вплив однолітків. Через вікові особливості для багатьох підлітків думка однолітків є більш значущою, ніж думка батьків і вчителів.

Тому батькам при спілкуванні з дитиною необхідно враховувати ступінь впливу однолітків на рішення сина (або дочки) про вибір професії. Обговорення рішення підлітка щодо професійного вибору повинне вестися тактовно.

 

V. Підведення підсумків зборів.

Класний керівник у завершальному слові говорить про важливість обговорюваної проблеми і пропонує батькам звертатися по допомогу до нього, вчителів-предметників і  шкільного психолога.

Класний керівник звертається до батьків по допомогу в організації профорієнтації роботи (виступів фахівців на класній годині, відвідин учнями виробничих підприємств тощо).

 

 

Категорія: Батьківські збори | Додав: Elena (15.11.2015)
Переглядів: 2150 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
uCoz